خدمات اجاره خودرو

اجاره خودرو در تهران با رنتکو برترین سامانه آنلاین اجاره ماشین ایرانی ، خارجی با شرایط آسان و قیمت مناسب | کرایه خودرو،رنت ماشین، ماشین اجاره ای

خدمات اجاره خودرو

اجاره خودرو در تهران با رنتکو برترین سامانه آنلاین اجاره ماشین ایرانی ، خارجی با شرایط آسان و قیمت مناسب | کرایه خودرو،رنت ماشین، ماشین اجاره ای

مکان های زیارتی کربلا

تنها اسمی که ما ایرانیان بعد از شنیدن کربلا به ذهنمان میاید امام حسین(ع) است، چرا؟ به دلیل عشقی که به شکلی قلبی به آقامون حسین(ع) و برادرش حضرت ابوالفضل داریم.

به دلیل وجود حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابولفضل، در شهر کربلا ، این شهر در کشور عراق مقصد بسیاری از زائران و بخصوص شیعیان است . تعداد مسجد ها و مکان های زیارتی در این شهر به مراتب بیشتر از دیگر شهر های کشور عراق است، اما شلوغی کربلا در روز اربعین حسینی به شکلی است که نمیتوان سوزن به زمین انداخت از شدت ازدحام جمعیت ، و این تنها نشان دهنده آن است که ارادات ما به امام حسین(ع) و برادرش نه تنها کم نمیشود ، بلکه سالانه افراد جوان و نوجوان بسیاری برای زیارت این شهر و دو حرم مقدسش به استقبال گرم اولاد دوم امام علی (ع) میروند، همچنین در طول مسیر بسیاری از  مکان های زیارتی کربلا را میتوانیم ببینیم  و از زیارت آنها شور حسینی در خود را به جوش آوریم.

مردم و زائران راهی شده به سمت کربلا در طی مسیر از دیگر شهرها مثل نجف نیز زیارت میکنند اما دیدن این همه مکان زیارتی آن هم در شهر کربلا به تنهایی برای بازدید دست کم یک هفته زمان میخواهد؛ اما چه چیزی واجب تر از دلیل رفتنمان به کربلا؟ که دیدار با اماممان است، اما با این حال باز هم برخی از زائران برای کسب اطلاعاتی بیشتر از مکان های زیارتی کربلا از جاهای دیگر آن نیز زیارت میکنند.

تلّ زینبیه

اگر داغدار محرم و شهادت امام حسین (ع) هستید، قطعا در رابطه با تّل زینبیه حرف هایی به گوشتان خورده، مثل دردی که حضرت و خواهر بزرگمان زینب(س) بر روی آن تپه پنج متری برای دیدن اوضاع جنگ و برادرانش در روز عاشورا کشیده؛ برای یادبود آن صحنه مردمان شریف و مسلمان شیعه برروی این محل که بازگوی بسیاری از روایات واقعه عاشورا است گنبدی را به وجود آورده اند که از دسته مهمترین مکان های زیارتی کربلا به شمار میرود.


خیمه گاه

وقتی یک نفر از خیمه سخن میگوید ماه عزیز محرم و روز عاشورا خودشان را درخشان نشان میدهند ، چرا که در این روزه عزا ، امام حسین(ع) و یارانش در مقابل لشکر بی شمار عبیدالله زیاد خیمه هایی برپا کردند تا زن ها و کودکان در گرمایه سوزان اسیب نبینند. مسلمانان برای یاداور شدن این صحنه، محل برپایی خیمه ها را بازسازی کرده و اسم آن را خیمه گاه گذاشتنه اند. و محل آن در صحن خود حرم امام حسین(ع)قرار گرفته است.

حرم دو طفلان مسلم

با اینکه محل قتل دو طفلان مسلم از شهر کربلا به دور است ، اما شیعیان به تصعبی بودن خود محبوب هستند و برای دیدار با آن دو طفل معصوم و مظلوم به سمت بغداد حرکت میکنند و با آنها دیدار میکنند، آرامگاه آن دو بزرگوار در راه کربلا و بغداد است، و بسیاری از اقوام برای ترمیم مرقد این دو شخصیت بزرگ در طول تاریخ اقدام کرده اند.

آرامگاه حربن یزید ریاحی

برای حرف زدن از انتخاب راه راست و حقیقی نباید از مسیر حُر به راحتی گذشت، لابد میپرسید چرا؟  چون پس از گذشت 1400 سال هنوز هم روایت حُر و پیوستن او به لشکر امام حسین(ع) درست قبل از شروع جنگ دهان به دهان میچرخد و با شنیدن این روایت مو به تن ادمی سیخ میشود، که مردم برای بزرگی این حرکت حُر و یادبودی از او آرامگاهی را به همین اسم برای او در شهر کربلا ساخته اند و هر ساله تعداد زیادی از زائران به زیارت آن میروند.

مسجد عمران ابن شاهین

عمران ابن شاهین در دوره حکومت آل بویه در کشور عراق زندگی کرده است و حکومتی به نام شاهینیان را مستقل از آل بویه برای خود تشکیل داده بود و همین امر سبب رخ دادن جنگ هایی میان این دو شد . آرامگاه او در صحن حرم حضرت علی(ع) قرار دارد.


مسجد شهید ثانی

 زین‌الدین شهید ثانی ، از علمای فقه شیعه بود که پس از 55 سال زندگی در روستای جباع و هنگام سفر به مکه توسط سلطان عثمانی دستگیر شد و پس از 40 روز او را در زندان به قتل رساندند که مسجدی با نام شهید ثانی در روستای جباع بخاطر او ساخته اند.


ثواب زیارت امام حسین (ع)

میگویند که اگر یکبار به دور حرم امام حسین (ع)  بچرخید برابر است با چندین بار عمل طواف انجام دادن در خانه خدا، و شهر قرارگیری این حرم که کربلاست برای شیعیان با مکه و مشهد برابری میکند و همانقدر مقدس و با ارزش است، پس اگر فرصت دیدار با خانه خدا را نداشته اید ، به دیدار یکی از امامانش بروید که سمبُلی از مظلومیت و داغداری در جهان هستند .

مکان های زیارتی نجف

 اینکه کشور عراق از مکان های زیارتی بسیاری مملو است شکی درش نیست، اما تمامی شهر های این کشور زیارتی نیستند و از بین آنها دو شهر معروف ترین به شمار میروند . نام این دو شهر کربلا و نجف است.

ایرانیان از کربلا بیشتر سخن میگویند و به خاطر عشقی که به ابا عبدالله الحسین(ع) دارند محبوبیت این شهر را بیشتر به شمار میاورند اما از شهر نجف چه میتوان گفت که وجود مکان های زیارتی در آن بسیار مشاهده میشود که چندین مورد مشمول مکان های زیارتی نجف میشوند و از جمله آنها موارد زیر است:

حرم حضرت علی(ع)

اولین امام و تنها جانشین حضرت محمد(ع) حضرت علی(ع) بود که پس از پیامبر وظیفه رهبری ما مسلمانان را به عهده داشت و دو فرزند او امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را پس از خود راهنمای اصلی ما قرار داد.

شهادت حضرت علی(ع) از جمله ضربات دردناک در قشر مسلمانان به شمار میرود؛ که برای زیارت او بهتر است بدانید حرم و ضریخ امام علی (ع) در شهر نجف است و مسافران کربلا برای رسیدن به حرم امام حسین(ع) از شهر نجف گذر میکنند و چه چیزی بهتر از آن که پدر و فرزند پاک دین اسلام امام علی(ع) و امام حسین(ع) را در یک سفر زیارت کنیم.

مقام امام صادق(ع)

بسیاری حرم امام صادق را با مقام او اشتباه میگیرند و حقیقت امر این است که امام جعفر صادق(ع) حرم ندارد و محل دفن او در قبرستان بقیع در شهر مدینه در کشور عربستان است، اما در رابطه با امام صادق(ع) در شهر نجف گنبدی ساخته شده است با عنوان مقام امام صادق(ع) که به معنای محل اقامت امام  هنگام بازدید  از دشت نینوا و زیارت برادرش امام حسین(ع) است . شیعیان در شهر نجف به زیارت مقام امام صادق برای تجدید دیدار با او میروند که در ثواب با زیارت آرامگاه اصلی او تفاوتی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد